måndag 26 juni 2017

En vanlig dag i det stora landet i öster

Min långsiktiga plan har varit att hålla liv i bloggen med åtminstone ett inlägg i månaden men det tycks gå smått med det. När den första entusiasmen lagt sig och andra intressen tar över är det svårt att fokusera och man glömmer bort den gamla bloggen. Som ett övergivet hus eller en igenvuxen trädgård ger den mest upphov till dåligt samvete. Men då och då hör någon av sig och undrar om jag fortfarande skriver. Jag hummar lite och skruvar på mig och säger att det gör jag nog men allt mer sällan. Dock tänkte jag bättra mig och lägga in något litet klipp innan sommaren helt tar över.

Nåväl, i det stora landet i öster verkar allt vara som vanligt, som vi kan se på följande video. På något över en minut speglas livet i en by på ett i det närmaste genialiskt sätt. Dragspel, teveapparater, björnar, kaniner och fina gamla bilar.  Lågmäld vardaglig dramatik.


Lite lantlig nostalgisk musikvideo på det. Självfallet med både dragspel och gamla bilar. Så får sommaren börja.


Inga kommentarer: